FAQ


När måste man senast beställa för att vara säker på att få det man önskar?

Vi brukar kunna lösa det med mesta med några veckors framförhållning. Det bästa är såklart att boka så tidigt så möjligt. Det är alltid fritt fram att minska/öka eller avboka så länge det görs senast 14 dagar innan avtalat leveransdatum.

Hur länge får man hyra? När får man hämta?

En vanlig hyra gäller för tre dagar och för ett tillfälle, utlämningsdag, användningsdag och returdag. Gäller hyran en fredag eller lördag, hämtas/levereras hyrgodset på torsdag eller fredag och returneras måndag. Om inget annat är överenskommet.

När kan man senast avboka?

Hyrgodset kan avbokas fram till 14 dagar innan utlämningsdatum utan kostnad. avbokning/minskning av order som sker senare än 7 dagar innan leveransdatum debiteras 100 %.

Ingår diskning?

Disk ingår för glas, bestick och porslin, dock skall glas vara tömda och matrester på porslin ska vara avskrapade.

Kan man få hyrgodset levererat?

Ja, vi kan leverera och hämta hyrgodset mot extra kostnad.

Priser?

Priser på hemsidan är exklusive 25% moms. Räkneexempel: Glas som kostar 5,60:- exkl. moms blir 7:- inkl. moms

Vad händer om något går sönder eller saknas?
Beställningar räknas av före och efter användning. Saknat eller trasigt gods debiteras med inköpspris plus 25 % för att täcka hantering och transporter.
Är hyrgodset försäkrat?
Hyrestagaren är ansvarig för hyrgodset under hyresperioden (avhämtning till återlämning). I de fall vi sköter leveransen ansvar vi för hyrgodset under transporten. Normalt kan en vanlig hemförsäkring eller företagsförsäkring täcka hyrgodset. Vid större event kan extraförsäkring behövas och för detta ansvarar hyrestagaren.
Hur betalar jag?

Betalning sker mot faktura efter sedvanlig kreditprövning eller med Swish vid avhämtning på beställningar upp till 5000 kr. Under vissa högsäsongsveckor erläggs förskottsbetalning om 25% av totalbeloppet.

© 2020 trefemtvå